Helsingborg Kärnan RK

- gäster

PRESIDENTENS ÄRENDEN
KÄRNAN, Maria R
* Försäljningen av biljetter till vårens roligaste performance, Klas Hallberg, (18.3)  går framåt, men finns fortfarande kvar

* Nästa vecka kommer Carolina Toft från RosholmDells advokatbyrå, och talar om företagets arbete med arbetsmiljö och coachning av medarbetare

SOFIERO, Krister L
* Nästa veckas möte:  Dammkatastrofen i Ukraina med Johanna Alkan-Olsson.Universitetslektor vid Centrum för miljö- och klimatvetenskap, Lunds Universitet.

NÄSTA VECKAS GÄSTVÄRD / Kärnan
*   Elisabet Åstrand

dagens program
Roligt möte på fina Idrottsmuséet, där många av oss, skam till sägandes, inte hade varit tidigare.
Ordförande i Föreningen Idrottsarkivet  Tommy Ebersjö berättade om verksamheten och underhöll oss med personliga berättelser från åren som gått.
Ideell förening med 1100 medlemmar (ca 100 företag) där de flesta arbetar utan ersättning. Många vill ge tillbaka det idrotten givit  dem i yngre år.
Utsågs härom året till Sveriges finaste idrottsmuseum, diplom samt 50.000:-
Driver också projekt, t ex mot ofrivillig ensamhet.
Har föreläsningar en gång i månaden.
Är ett "levande" museum, innehållet i de flesta montrar byts ut då och då.  De tre som aldrig rörs tillhör Kalle Svensson, Henke Larsson samt Ulla Håkansson (ridsport)
Öppet alla dagar, 10-15.
Upcoming Events