Klubben var med och firade, läs Ingers berättelse!
"Idag, söndagen den 18 juli, fyllde Birgitta Arnving-Friberg 80 år. Alla som känner henne vet att hon för två år sedan drabbades av en stroke och tyvärr har hon sedan dess svårt att prata, hon kan egentligen bara viska. Dock har hon till vår glädje deltagit i våra två nyligen avverkade fysiska veckomöten.
Birgittas dotter Fia med familj hade nu, naturligtvis tillsammans med Birgitta, planerat dagen så att några vänner kunde komma till Fias hus i Glumslöv klockan 11-13, vi 13-15 och därefter ytterligare några vänner som tog vid när vi gick.

Från vår klubb var det Lennart Joneus, som dagen till ära hade sin slips från det året,1999-2000, då han var guvernör. Det var också han som på 90-talet bjöd med Birgitta som gäst, så att hon 1995 blev den andra kvinnan i vår klubb, ett år efter Ingrid. Birgitta var guvernör 2013-14. Deltog i uppvaktningen i Glumslöv gjorde även Annika Skoglund, Ingrid Lyckefors, Göran Pålsson, Jan Leisdal, guvernören Ulf Bingsgård och undertecknad.

Vi serverades en god kall buffé, vin, kaffe och tårta och det var tydligt att Birgitta var lycklig över att vi, hennes äldsta vänner i klubben, ville uppvakta henne.
Självklart ville vi det!"

Inger (M af R)